Waarom staat AlphaRainbow voor groei door focus?

Sinds 2000 helpt AlphaRainbow ondernemers te begrijpen wat het belangrijkst voor hun klanten is. Bedrijven weten vaak niet hoe ze om moeten gaan met de hoeveelheid aan problemen en kansen in de markt. Het gevolg hiervan is dat bedrijven beslissingen moeten nemen op basis van hun gevoel of waargenomen urgentie. Hierdoor worden veel investeringen gedaan in activiteiten die te weinig opleveren. AlphaRainbow helpt bedrijven groeien door ze te laten focussen op die aspecten die belangrijk zijn voor hun klanten. Dit zijn de aspecten die het verschil maken.

Het levert je als bedrijf veel kennis op om te bepalen wat echt belangrijk is voor jouw klanten. Hierdoor weet je op welke aspecten van je bedrijfsvoering je moet focussen om jouw klanttevredenheid te verhogen. Deze belangrijke aspecten noemen wij ook wel de drijfveren. Wanneer je de tevredenheid van je klanten verhoogt wordt er een beter resultaat behaald. Dit zie je terug in een toename van de omzet, meer nieuwe klanten, een hogere klantretentie en minder klachten. Als je weet welke activiteiten de meeste prioriteit hebben kun je minder relevante activiteiten met rust laten. Hiermee bespaar je kosten aan activiteiten die geen resultaat opleveren. Focus wat ertoe doet en laten wat er niet toe doet.

Hier volgt een voorbeeld waarin duidelijk wordt hoe meer focus is gecreëerd in een ziekenhuis dat haar dienst wil verbeteren. In een ziekenhuis zijn er veel verschillende aspecten die van invloed kunnen zijn op de tevredenheid van de bezoekers en patiënten. Denk hierbij aan de inrichting van de wachtkamer, de faciliteiten, zoals een goed koffiezetapparaat, de bewegwijzering en empathische artsen die zich echt inleven in de patiënt. Het ziekenhuis staat dan voor de keuze om te investeren in het opknappen van de wachtkamer, in betere faciliteiten, meer bordjes die de weg wijzen of in de artsen door hen beter te laten luisteren. Door een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren is gebleken dat de belangrijkste drijfveer voor tevreden bezoekers en patiënten de empathie van de artsen is.

Bij AlphaRainbow helpen we jou om deze focus te creëren door middel van een divers aanbod van diensten, zoals ons klanttevredenheidsonderzoek. Samen met jou stellen we een vragenlijst op waarin we alle aspecten meenemen die van belang kunnen zijn voor jouw klant. Na het uitvoeren van het onderzoek bepalen wij door middel van een statistische analyse welke van deze aspecten het belangrijkste zijn voor jouw klanten (de drijfveren). Je ontvangt een compact rapport met hierin concrete aanbevelingen, zodat jij weet waar je je op moet focussen. Wij voeren niet alleen het klanttevredenheidsonderzoek uit, we bieden ook ondersteuning om de resultaten te implementeren in de gehele organisatie. Ben je nieuwsgierig geworden? Kijk dan eens op onze website.

IMG_5963-2

Cynthia ter Wisscha

Project Manager