Wat levert het op?
AlphaRainbow verbetert bedrijfsresultaten door inzichten uit een geavanceerde klantfeedback-analyse om te zetten in concrete acties die leiden tot nieuwe klanten, innovatie & upselling en het verminderen van klantverloop en klachten.
Benieuwd? Vraag de gratis demo aan!
Benieuwd hoe alles in zijn werk gaat? Probeer dan gratis onze demo uit voor 14 dagen, u zit nergens aan vast!

Eenvoudige werkwijze in slechts 6 stappen
Stap 1 – Planning
Tijdens de planningsfase draait het om het opstellen van een duidelijke planning en de organisatie bij het proces betrekken. Van een juiste, korte vragenlijst, het samenstellen van de klantendatabase en het inrichten van de online tool.
Stap 2 – Uitvoering en monitoring
De uitnodigingen worden verstuurd uit naam van de accountmanagers, de resultaten worden verzameld in de online tool en er kan gestart worden met closing the loop.
Stap 3 – Analyse
Na het verzamelen van de feedback is het tijd voor de analyse. Naast het analyseren van de scores en open antwoorden, worden met een statistische analyse (GSEM) de belangrijkste drijfveren voor klanttevredenheid bepaald. Zo weet je waar je je op moet focussen en verspil je niet onnodig veel geld en tijd aan zaken die er nauwelijks toe doen.
Stap 4 – Rapporteren
De resultaten worden gerapporteerd in de vorm van een rapportage, one pager (samenvatting op één pagina) en via een PowerBI dashboard.
Stap 5 – Presenteren en workshops
We presenteren de resultaten in jouw organisatie en organiseren een workshop om jouw organisatie direct op weg te helpen met concrete acties.
Stap 6 – Verbeteren
Implementeer de opgestelde activiteiten in de organisatie om te komen tot een beter resultaat.
Closing the loop
Closing the loop is een proces waarbij je (direct) reageert op feedback van klanten en ervoor zorgt dat er actie wordt ondernomen. Het versterkt de relatie en verbetert de tevredenheid; je laat zien dat je echt geeft om de mening van je klant. Daarnaast biedt het aanvullende inzichten en helpt het om feedback beter te begrijpen. Alleen al het uitvoeren van ‘closing the loop’ verhoogt het responspercentage en zorgt voor een stijging van de NPS score.
Het brengt je in contact met promoters; vraag ze om je aan te bevelen aan anderen/nieuwe leads, hun positieve ervaring te delen op social media en betrek ze bij innovaties. Bovendien geeft het de mogelijkheid het gesprek aan te gaan met ontevreden klanten (detractors), om met oplossingen te komen en zo klantverloop te voorkomen.

Neem contact met ons op
Wij staan voor je klaar.
Continu klantfeedback verzamelen
In een aantal situaties is het interessanter om continu feedback te verzamelen. Denk hierbij aan B2C organisaties waarbij er elke dag nieuwe respondenten zijn of aan B2B organisaties die continu feedback willen verzamelen over de klachtenafhandeling. Het uitvoeren van continu onderzoek stelt je in staat op maandelijks, wekelijks of zelfs dagelijks niveau feedback om te zetten in concrete acties om te verbeteren. Lees hier hoe Burgers’ Zoo continu bezoekerstevredenheid in kaart brengt en wat het hen oplevert