
Blog Customer Journey
Een sterke B2B customer journey voorkomt frustratie, versnelt besluitvorming en versterkt klantloyaliteit. Klanten lopen vaak vast door complexe beslissingen, onduidelijke waardeproposities, inconsistente communicatie en beperkte opvolging. Door heldere communicatie, digitale tools en proactieve aftersales kunnen bedrijven tevreden klanten behouden, herhaalaankopen stimuleren en hun processen efficiënter maken.
Onze werkwijze
Het belang van touchpoints kwantitatief meten.
- Inzicht in klantgedrag – meet prestaties per touchpoint, krijg inzicht in hoe klanten interacteren met jouw merk en waar mogelijke fricties of verbeterpunten zitten.
- Optimalisatie van de klantervaring – niet elk touchpoint heeft dezelfde impact op de loyaliteit. Door te meten welke touchpoints het belangrijkst zijn voor klanttevredenheid, kun je gerichter optimaliseren.
- Efficiëntie in middelen – begrijp welke touchpoints het meeste bijdragen aan loyaliteit en zet je budget en resources effectiever in. Dit voorkomt dat je tijd en geld verspilt aan minder impactvolle verbeteringen.
- Verhoging van klantloyaliteit en retentie – identificeer waar klanten in de journey afhaken of waar juist een sterke band ontstaat, om gericht acties ondernemen om loyaliteit te vergroten en churn te verminderen.
- Datagedreven besluitvorming – In plaats van aannames te maken over wat werkt, zorgen meetbare prestaties en impactanalyses voor objectieve, onderbouwde beslissingen.

Wij helpen jouw bedrijf verder door:
- Rekening te houden met een complexe B2B stakeholder structuur.
- Inzicht te geven in zowel de huidige als gewenste klantervaring.
- De impact te bepalen van de verschillende touchpoints per stakeholder op loyaliteit met behulp van statistische GSEM-methodiek.
- Concrete adviezen te leveren om direct mee aan de slag te gaan ter bevordering van de bedrijfsdoelen.
Neem contact met ons op
Wij staan voor je klaar.
Start hier met het in kaart brengen van jouw customer journey.

