Stap 1
Inzicht vergaren.

AlphaRainbow voert marktonderzoek uit dat direct inzetbaar is. We doen dat pragmatisch, doordacht en efficiënt. Samen met de klant selecteren we het onderzoek dat het beste antwoord gaat geven op de vragen die er zijn. Wij zijn zeer resultaatgericht en vragen ons steeds af wat er concreet met de resultaten gedaan moet worden.

Onze onderzoeken dragen direct bij aan de plannen die hierdoor verbeterd worden en meer resultaat genereren. We voeren marktonderzoek uit voor verschillende cliënten in diverse branches. Voorbeelden zijn Tefal, Burgers’ Zoo, Bijdehand Gastouderbureau, SportLife, Greif en Wijzonol verf.

Stap 2
Bestemming bepalen.

AlphaRainbow gelooft in concrete doelen die gekaderd worden door de waarden van een onderneming. Wat zijn de dingen waar je altijd aan vasthoudt en hoe is dit verweven in het DNA van de onderneming? Welk hoger doel streef je na en wat zorgt ervoor dat je elke dag weer met plezier en energie naar het werk gaat, oftewel de missie van het bedrijf. Het is daarnaast belangrijk om te kijken naar de doelen voor de komende 25 jaar, wat streef je na, oftewel het BHAG (Big Hairy Audacious Goal). Als laatste is het van belang om je goed te positioneren, wat wil je zijn voor wie en waarom is dat onderscheidend en geloofwaardig.

 Ga hier naar het positioneringsplatform.

Stap 3
Actie ondernemen.

AlphaRainbow helpt met het opzetten, uitvoeren en communiceren van een activiteitenkalender. Wij helpen met het ontwikkelen van activiteiten die op de meest efficiënte manier het beste toewerken naar de beoogde doelen. Elke activiteit moet terug te voeren zijn naar een doelstelling, anders moet het niet gedaan worden. Kies de meest effectieve activiteiten.

Stap 4
Voortgang checken.

Weinig activiteiten lopen precies zoals ze gepland zijn. Door niet op tijd op de hoogte te zijn van de voortgang van plannen en activiteiten kun je onvoldoende bijsturen als dat nodig is. Verder is het van belang om een activiteit goed te beoordelen op zijn effect. Daar kun je van leren en ook bijsturen tijdens het proces.

Veel bedrijven houden zich matig aan hun planning en meten te weinig. Hierdoor wordt er minder vaak ingegrepen of bijgestuurd, wat kan leiden tot hogere kosten of het mislukken van projecten of activiteiten. Daarom is het meten en waar nodig bijsturen zo essentieel voor het succes van elke onderneming.

Meer weten?

Neem contact met ons op of kom langs!