Onze werkwijze

Stap 1:
Inzicht vergaren.

Wij voeren marktonderzoek uit dat direct inzetbaar is. We doen dat pragmatisch, doordacht en efficiënt. Samen met de klant selecteren we het onderzoek dat het beste antwoord gaat geven op de vragen die er zijn. Wij zijn zeer resultaatgericht en vragen ons steeds af wat er concreet met de resultaten gedaan moet worden.

Onze onderzoeken dragen direct bij aan de plannen die hierdoor verbeterd worden en meer resultaat genereren. We voeren marktonderzoek uit voor verschillende cliënten in diverse branches.

Stap 2:
Bestemming bepalen.

Wij geloven in concrete doelen die gekaderd worden door de waarden van een onderneming. Wat zijn de dingen waar je altijd aan vasthoudt en hoe is dit verweven in het DNA van de onderneming? Welk hoger doel streef je na en wat zorgt ervoor dat je elke dag weer met plezier en energie naar het werk gaat, oftewel de missie van het bedrijf. Het is daarnaast belangrijk om te kijken naar de doelen voor de komende 25 jaar, wat streef je na, oftewel het BHAG (Big Hairy Audacious Goal). Als laatste is het van belang om je goed te positioneren, wat wil je zijn voor wie en waarom is dat onderscheidend en geloofwaardig.

Stap 3:
Actie ondernemen.

Vervolgens helpen wij bij het opstellen en uitvoeren van een marketingkalender. Van doelen (in woord en getal) naar de meest efficiënte activiteiten (in woord en getal).  Elke activiteit moet terug te voeren zijn naar een doelstelling, anders moet het niet worden uitgevoerd. Drogredenen moeten worden voorkomen (bijvoorbeeld “we gaan toch altijd naar de beurs”).

Stap 4:
Voortgang checken.

Weinig activiteiten lopen precies zoals ze gepland zijn. Door niet op tijd op de hoogte te zijn van de voortgang van plannen en activiteiten kun je onvoldoende bijsturen als dat nodig is. Verder is het van belang om een activiteit goed te beoordelen op zijn effect. Daar kun je van leren en ook bijsturen tijdens het proces.

Veel bedrijven houden zich matig aan hun planning en meten te weinig. Hierdoor wordt er minder vaak ingegrepen of bijgestuurd, wat kan leiden tot hogere kosten of het mislukken van projecten of activiteiten. Daarom is het meten en waar nodig bijsturen zo essentieel voor het succes van elke onderneming.

Vragen? Neem contact met ons op.

e-book-verhoog-je-klanttevredenheid

Download hier het e-book Verhoog je klanttevredenheid!

Vul je naam en e-mail in om het e-book in je mailbox te ontvangen.

Houdt je mailbox in de gaten, het e-book wordt over een paar seconden verzonden!

Klanttevredenheid-tool-demo

Vraag nu je gratis demo account aan.

Neem een kijkje in onze klanttevredenheid tool

Bedankt voor je aanvraag. Wij sturen je zo snel mogelijk jouw persoonlijke login gegevens.