Het belang van een goede positionering: vergroot je zichtbaarheid en onderscheid je van de concurrenten.

Een goede positionering is essentieel voor het succes van een bedrijf of merk. Het is de manier waarop een bedrijf zich profileert naar de buitenwereld. Het gaat dus om de positie die je wilt innemen in het brein van je doelgroep. Hierbij is het belangrijk dat de positionering relevant is voor de doelgroep en onderscheidend is ten opzichte van je concurrenten.

Het belang van een goede positionering: vergroot je zichtbaarheid en onderscheid je van de concurrenten.

Een goede positionering is essentieel voor het succes van een bedrijf of merk. Het is de manier waarop een bedrijf zich profileert naar de buitenwereld. Het gaat dus om de positie die je wilt innemen in het brein van je doelgroep. Hierbij is het belangrijk dat de positionering relevant is voor de doelgroep en onderscheidend is ten opzichte van je concurrenten.

Een duidelijke positionering helpt jouw bedrijf beter in de markt te zetten door:

Het biedt de consument een duidelijk begrip van wat het product of merk te bieden heeft en waarom het relevant is voor hun behoeften.

Het helpt om het product of merk te differentiëren van de concurrentie en kan het concurrentievoordeel vergroten.

Het kan bijdragen aan het opbouwen van merkherkenning en merktrouw door middel van consistente uitingen.

Het zorgt voor een consistente communicatie over alle kanalen heen, zodat de boodschap op een duidelijke manier overkomt bij de consument.

AlphaRainbow vereenvoudigt de positionering door deze samen te vatten op één pagina:

Verbeelding

Met behulp van de 23+1 methode achterhalen en visualiseren we de belangrijkste associaties van je merk.

Statement

Het definiëren van het onderscheidend vermogen, de markt/doelgroep en de eindbelofte.

Karakter

De belangrijkste waarden die horen bij het karakter van je bedrijf.

Verhaal

De vertaling van de verbeelding, het statement en het karakter naar een ijzersterk verhaal.

Neem contact met ons op

Wij staan voor je klaar.

Positioning drives strategy.

Wij zijn van mening dat de positionering als kompas dient en duidelijk richting moet geven aan alle activiteiten. Het geeft ook aan welke activiteiten en uitingen je juist niet moet doen als bedrijf. ‘Positioning drives Strategy’, de bedrijfsstrategie wordt bepaald door de gekozen positie.