Positionering

Het bepalen van de juiste positionering

AlphaRainbow helpt bij het bepalen van een positionering en vat deze samen op één werkblad: het positioneringsplatform. Deze bestaat uit vier elementen:

De verbeelding

Het karakter

Het statement

Het verhaal

Wat is een positionering

Een positionering is de manier waarop een bedrijf zich profileert naar de buitenwereld. Het gaat dus om de positie die je wil innemen in het brein van je doelgroep. Hierbij is het belangrijk dat de positionering relevant is voor de doelgroep en onderscheidend is ten opzichte van je concurrenten.

‘Wij vereenvoudigen de positionering tot de kern.’

Positioning drives Strategy

Door het bepalen van een positionering kunt je jouw zichtbaarheid in de markt vergroten en je onderscheidend vermogen benadrukken. Er wordt onderscheid gemaakt tussen de positionering voor een merk of product. Wij zijn van mening dat de positionering als kompas dient en duidelijk richting moet geven aan alle marketing- en zakelijke activiteiten. Het geeft ook aan welke activiteiten en uitingen je juist niet moet doen als bedrijf. ‘Positioning drives Strategy’, de bedrijfsstrategie wordt bepaald door de gekozen positie.

Vragen? Neem contact op met AlphaRainbow

Download hier het e-book 'Maak van jouw klanten tevreden klanten'!

Vul je naam en e-mail in om het e-book in je mailbox te ontvangen.

Bedankt voor het aanvragen. Houd je mailbox in de gaten, het e-book wordt over een paar seconden verzonden!

Klanttevredenheid-tool-demo

Vraag nu je gratis demo account aan.

Neem een kijkje in onze klanttevredenheid tool

Bedankt voor je aanvraag. Wij sturen je zo snel mogelijk jouw persoonlijke login gegevens.

Klanttevredenheid-tool-demo

Request your free demo account now!

Take a look at our customer satisfaction tool

Bedankt voor je aanvraag. Wij sturen je zo snel mogelijk jouw persoonlijke login gegevens.