Onderscheid je door het bieden van een onvergetelijke klantervaring.

Verhoog sales, innovatie & upsell en verminder klantverloop en klachten. De wereld verandert en klantgerichtheid wordt belangrijker dan ooit. Als bedrijf kun je hier niet in achterblijven, anders word je ingehaald door de concurrentie.

Onderscheid je door het bieden van een onvergetelijke klantervaring.

Verhoog sales, innovatie & upsell en verminder klantverloop en klachten. De wereld verandert en klantgerichtheid wordt belangrijker dan ooit. Als bedrijf kun je hier niet in achterblijven, anders word je ingehaald door de concurrentie.

Gericht actie ondernemen

We begrijpen als geen ander dat door de toename aan hoeveelheid data dit een lastige opgave kan zijn. Bedrijfsbeslissingen worden al snel gemaakt op basis van onderbuikgevoel, terwijl dit een weloverwogen beslissing moet zijn. Daarom is het onze ambitie om feitelijke inzichten te creëren en deze samen met jou om te zetten in concrete activiteiten ter verbetering. Zo kun je als bedrijf gericht actie ondernemen voor een optimale klantervaring en een beter resultaat.

Wat levert het op?

Inzicht in de loyaliteit van jouw klanten
Met behulp van de NPS methode, meet je in hoeverre je klanten je aanraden aan anderen.

Inzicht in de belangrijkste drijfveren van klanttevredenheid
Hierdoor weet je waar je je op moet focussen en verspil je niet onnodig veel geld en tijd aan zaken die er nauwelijks toe doen.

Inzicht in je meest tevreden klanten: je promoters
Zet ze in om nieuwe leads te genereren, upsell the creëren, hun mening te laten delen op sociale media, mee te werken aan case studies of te helpen met productinnovatie.

Inzicht in ontevreden klanten en hun pijnpunten
Los problemen met ontevreden klanten op en voorkom op deze manier klantverloop.

Alle klantfeedback verzameld op één plek
Onze customer satisfaction tool. Met onze online software heb je 24/7 toegang tot de resultaten en kun je direct actie ondernemen.

AlphaRainbow verbetert bedrijfsresultaten

Door inzichten uit een geavanceerde klantfeedback-analyse om te zetten in concrete acties die leiden tot nieuwe klanten, innovatie & upselling en het verminderen van klantverloop en klachten.

Benieuwd? Vraag de gratis demo aan!

Probeer vrijblijvend onze demo uit.

Neem klantfeedback serieus

Closing the loop is een proces waarbij je (direct) reageert op feedback van klanten en ervoor zorgt dat er actie wordt ondernomen. Het versterkt de relatie en verbetert de tevredenheid; je laat zien dat je echt geeft om de mening van je klant. Daarnaast biedt het aanvullende inzichten en helpt het om feedback beter te begrijpen. Alleen al het uitvoeren van ‘closing the loop’ verhoogt het responspercentage en zorgt voor een stijging van de NPS score. Het brengt je in contact met promoters; vraag ze om je aan te bevelen aan anderen/nieuwe leads, hun positieve ervaring te delen op social media en betrek ze bij innovaties. Bovendien geeft het de mogelijkheid het gesprek aan te gaan met ontevreden klanten (detractors), om met oplossingen te komen en zo klantverloop te voorkomen.

Continu klantfeedback verzamelen

In een aantal situaties is het interessanter om continu feedback te verzamelen. Denk hierbij aan B2C organisaties waarbij er elke dag nieuwe respondenten zijn of aan B2B organisaties die continu feedback willen verzamelen over de klachtenafhandeling. Het uitvoeren van continu onderzoek stelt je in staat op maandelijks, wekelijks of zelfs dagelijks niveau feedback om te zetten in concrete acties om te verbeteren.

Lees hier hoe Burgers’ Zoo continu bezoekerstevredenheid in kaart brengt en wat het hen oplevert.

Neem contact met ons op

Wij staan voor je klaar.