Interviews
Interviews voor inzicht in de behoeftes van de doelgroep
Een interview is een kwalitatieve onderzoeksmethode waarbij één op één gesprekken plaatsvinden. Hiermee wordt een diepgaand beeld verkregen van de individuele opvattingen en meningen van de respondenten. Bij het afnemen van een interview is het belangrijk dat er zoveel mogelijk informatie wordt verzameld. Daarom maken we bij AlphaRainbow gebruik van speciale gesprekstechnieken.
AlphaRainbow helpt je bij het afnemen van interviews om bruikbare informatie te verzamelen.
Dit doen wij met behulp van:
Ervaren interviewers
AlphaRainbow biedt ervaren interviewers. Door het gebruik van de juiste technieken kan meer informatie worden verkregen.
Ervaren interviewers
AlphaRainbow biedt ervaren interviewers. Door het gebruik van de juiste technieken kan meer informatie worden verkregen.
Professionele vragenlijsten
Voorafgaand aan de interviews wordt een lijst met gesprekspunten opgesteld. Deze zal als leidraad dienen, maar hiervan kan afgeweken worden, zodat respondenten de ruimte krijgen om meer informatie te geven.
De juiste respondenten
Samen met jou gaan we op zoek naar de juiste respondenten voor de interviews.
Professionele ruimtes
De ruimtes waar de interviews worden gehouden zijn professioneel en beschikken over moderne technologie. Daarnaast kunnen interviews op locatie van de respondent worden afgenomen.
Professionele ruimtes
De ruimtes waar de interviews worden gehouden zijn professioneel en beschikken over moderne technologie. Daarnaast kunnen interviews op locatie van de respondent worden afgenomen.
Opname apparatuur
Er is opnameapparatuur aanwezig tijdens de interviews, zodat de resultaten goed geanalyseerd kunnen worden.
Analyses en rapportage
Na afloop van de interviews worden de analyses gemaakt en wordt een rapportage opgemaakt. Hierbij staat voorop dat de resultaten concreet zijn.
‘Creëer bewuste stiltes om diepgaande informatie te verkrijgen.’
Toets nieuwe producten in de markt
Een interview kan voor verschillende doelen worden ingezet. Bijvoorbeeld om achter de behoeftes van de doelgroep te komen, waardoor productinnovaties kunnen ontstaan of risico’s voorkomen kunnen worden. Ook kunnen interviews worden ingezet om nieuwe producten of concepten te toetsen in de markt.
We hebben meerdere bedrijven mogen helpen bij het uitvoeren van interviews. Voorbeelden zijn Fenix, Miele en Van der Velden Rioleringsbeheer.