Focusgroepen

Focusgroepen om inzicht te vergaren

Een focusgroep is een groepsinterview waarbij tegelijkertijd meerdere mensen deelnemen aan een groepsgesprek of ook wel groepsdiscussie. De groep is vaak tussen de 6 en 8 respondenten groot. Er is een gespreksleider bij deze discussie aanwezig. Deze gespreksleider, ook wel moderator genoemd, draagt er zorg voor dat de focusgroep op de juiste manier wordt uitgevoerd. Deze groepsleider is eigenlijk de onderzoeker die ervoor waakt dat het onderzoek in goede banen wordt geleid.

Wat is een focusgroep

Een focusgroep (of ook wel rondetafelgesprek) kan voor verschillende doelen worden ingezet. Het doel is altijd om informatie te verzamelen over een bepaald onderwerp. Het is een kwalitatieve manier van onderzoeken. Door de dynamiek die in het groepsgesprek naar voren komt, worden de belangrijkste elementen uitgelicht.

Een focusgroep is een goede manier om een nieuw idee, een product of een nieuw concept te toetsen.

‘Het creëren van de juiste dynamiek in een focusgroep is van groot belang.’

AlphaRainbow helpt je bij het afnemen van interviews om bruikbare informatie te verzamelen. Dit doen wij met behulp van:

Ervaren interviewers

AlphaRainbow biedt ervaren interviewers. Door het gebruik van de juiste technieken kan meer informatie worden verkregen.

Ervaren gespreksleiders

AlphaRainbow biedt ervaren interviewers. Door het gebruik van de juiste technieken kan meer informatie worden verkregen.

Professionele gespreksgids

Voorafgaand aan de focusgroepen wordt een uitgebreide gespreksgids opgesteld. Deze zal als leidraad dienen voor het rondetafelgesprek.

De juiste deelnemers

Deelnemers voor de focusgroepen worden door ons verzameld. Hierin word je volledig ontzorgd.

Professionele ruimtes

De ruimtes waar de interviews worden gehouden zijn professioneel en beschikken over moderne technologie. Daarnaast kunnen interviews op locatie van de respondent worden afgenomen.

Professionele ruimtes

De ruimtes waar de focusgroepen worden gehouden zijn professioneel en beschikken over moderne technologie.

Opname apparatuur

Er is opnameapparatuur aanwezig tijdens de focusgroepen, zodat de resultaten op een later tijdstip goed geanalyseerd kunnen worden.

Analyses en rapportages

Na afloop van de focusgroepen worden de analyses gemaakt en wordt een rapportage opgemaakt. De resultaten zijn fact based en concreet.

We hebben meerdere bedrijven mogen begeleiden bij het uitvoeren van focusgroepen. Voorbeelden zijn Friesland Campina, Van Wijhe Verf en Apenheul. Informeer naar de mogelijkheden

Vragen? Neem contact op met AlphaRainbow

Navigatie

Over ons

Tools & downloads

Privacyverklaring

Vacatures

Diensten

Klanttevredenheid

Strategisch advies

Positionering advies

Marketingkalender

Dashboard

Focusgroep

Marktonderzoek

Workshop

Coaching

 

Contact

Neem contact op via:

info@alpharainbow.nl

+316 51 11 93 94

Van Nahuysplein 1-3, Zwolle

 

Klanttevredenheid-tool-demo

Vraag nu je gratis demo account aan.

Neem een kijkje in onze klanttevredenheid tool

Bedankt voor je aanvraag. Wij sturen je zo snel mogelijk jouw persoonlijke login gegevens.

Klanttevredenheid-tool-demo

Request your free demo account now!

Take a look at our customer satisfaction tool

Bedankt voor je aanvraag. Wij sturen je zo snel mogelijk jouw persoonlijke login gegevens.