Blog

Wat te doen na het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoek?

Wat te doen na het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoek?

Wanneer je de tevredenheid onder je klanten hebt gemeten, is de eerste belangrijke stap al gezet; je hebt jouw klanten de mogelijkheid gegeven om hun eerlijke mening over jouw bedrijf te geven en verbeterpunten aan het licht te brengen. Je laat op deze manier zien dat...

Klanttevredenheid meten in 10 stappen

Klanttevredenheid meten in 10 stappen

Klanttevredenheid meten wordt een steeds belangrijker onderdeel binnen veel bedrijven. Gelukkig maar, want klanttevredenheid meten levert veel voordelen op. Denk bijvoorbeeld alleen al aan de positieve mond-tot-mond reclame die deze klanten verspreiden. Tevreden...

Hoe om te gaan met ‘detractors’

Hoe om te gaan met ‘detractors’

Detractors zijn klanten die niet erg tevreden zijn over jouw bedrijf, dienst of product. Je kan het aantal detractors meten door een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren. In dit klanttevredenheidsonderzoek stel je vervolgens de Net Promoter Score (NPS) vraag aan...

Waarom staat AlphaRainbow voor groei door focus?

Waarom staat AlphaRainbow voor groei door focus?

Waarom staat AlphaRainbow voor groei door focus? Sinds 2000 helpt AlphaRainbow ondernemers te begrijpen wat het belangrijkst voor hun klanten is. Bedrijven weten vaak niet hoe ze om moeten gaan met de hoeveelheid aan problemen en kansen in de markt. Het gevolg hiervan...

Waarom minder doen vaak beter is…

Waarom minder doen vaak beter is…

Vind je ook dat je alle klanten de aandacht moet geven die zij verdienen?Vind je ook dat je in alle (deel-) markten moet investeren om groei te realiseren?Vind je ook dat je passende producten moet bieden voor al je klanten?En vind je ook dat alle groei- en...

Focus door het gebruik van statistiek

Focus door het gebruik van statistiek

Met het meten van klanttevredenheid zet je als bedrijf een stap in de goede richting. Klanttevredenheid meten is één, maar hoe weet je nou op welke elementen je echt de focus moet leggen? Dat is ook best lastig. Wat je zou kunnen doen is de focus leggen op de...

Wat is de Net Promoter Score?

Wat is de Net Promoter Score?

De Net Promoter Score (NPS) heeft zich bewezen als een krachtige tool om de klanttevredenheid of klantloyaliteit te meten. Hoe hoger deze Net Promoter Score (NPS), hoe tevredener en loyaler de klanten en gebruikers zijn. In deze blog vertellen we je alles over de Net...

Wat is klanttevredenheidsonderzoek?

Wat is klanttevredenheidsonderzoek?

Hoe tevreden zijn jouw klanten over jouw bedrijf? Klanttevredenheid is een belangrijk onderdeel voor ieder bedrijf. De klanttevredenheid wordt door een aantal aspecten bepaald. Deze aspecten verschillen per bedrijf. Simpel gezegd wordt bij een...

5 tips om door te pakken met je klanttevredenheids onderzoek

5 tips om door te pakken met je klanttevredenheids onderzoek

Door het kopen van een weegschaal val je nog niet af. Je hebt de weegschaal gekocht, gaat erop staan en doet de nulmeting. Om je gewicht te veranderen zul je een plan moeten hebben en dit structureel moeten uitvoeren. Bij een klanttevredenheidsonderzoek werkt het niet...

Close the loop, hoe werkt dat?

Close the loop, hoe werkt dat?

Nadat je een klanttevredenheidsonderzoek hebt gedaan doe je er heel verstandig aan om aan closing the loop the doen. Maar wat betekent deze term en hoe werkt het? Wat is closing the loop? Closing the loop is een proces waarbij je direct reageert op de feedback van je...

Hoe stel je een goede klanttevredenheid enquête op?

Hoe stel je een goede klanttevredenheid enquête op?

Het opstellen van een goede klanttevredenheidsenquête is een uitdaging op zich. Wat wil je precies weten en wat wil je bereiken met je enquête? Vooropgesteld, een stellingenlijst die de ervaringen van respondenten voor 100% verklaard is praktisch onhaalbaar. Er zijn...

Hoe geef je resultaten goed weer op een dashboard?

Hoe geef je resultaten goed weer op een dashboard?

In het dagelijkse leven maken we vaak, zonder het door te hebben, gebruik van dashboarding. Denk hierbij aan het dashboard van Google Analytics of de dashboard van Fitbit. Werken met een dashboard biedt veel voordelen, maar hoe geef je nu goed de resultaten weer in...

6 tips om klanttevredenheid snel te verhogen

6 tips om klanttevredenheid snel te verhogen

Klanttevredenheid meten en met name het verhogen hiervan wordt steeds belangrijker. Daarom is dit vaker een terugkerend onderwerp op de agenda’s van bedrijven. Men realiseert zich dat een hoge klanttevredenheid serieus kan bijdragen aan het succes van het bedrijf....

11 tips voor meer responses op je klanttevredenheidsonderzoek

11 tips voor meer responses op je klanttevredenheidsonderzoek

Een representatief klanttevredenheidsonderzoek valt of staat met een hoge respons. Ook bieden antwoorden op de open vragen in je klanttevredenheidsonderzoek een schat aan waardevolle inzichten. Hierdoor is het belangrijk dat je response op het klanttevredenheid...

Net Promoter Score: Waarom zijn promoters zo belangrijk?

Net Promoter Score: Waarom zijn promoters zo belangrijk?

De Net Promoter Score (NPS) is wereldwijd de meest gebruikte methode om klanttevredenheid te meten. De Net Promoter Score (NPS) bestaat uit een aanbevelingsvraag. Hierbij wordt aan de respondent gevraagd in hoeverre zij het bedrijf/product zouden aanbevelen aan...

GDPR is een kans!

GDPR is een kans!

Een begrip als GDPR is voor ons als AlphaRainbow een hot topic. Vanaf begin januari hebben we binnen AlphaRainbow een Data Protection Team opgezet. Wij kregen de taak om voor 25 mei GDPR compliant te zijn. Naast het compliant worden willen we ook het ISO-27001 traject...

5 redenen om klanttevredenheid te meten

5 redenen om klanttevredenheid te meten

De laatste jaren is er een verschuiving van product gerichte marketing naar service gerichte marketing te zien. Er wordt steeds meer nadruk gelegd op de service richting de klant en het aftersales proces wordt daarbij steeds belangrijker. De klant staat steeds meer...

Download hier het e-book 'Maak van jouw klanten tevreden klanten'!

Vul je naam en e-mail in om het e-book in je mailbox te ontvangen.

Bedankt voor het aanvragen. Houd je mailbox in de gaten, het e-book wordt over een paar seconden verzonden!

Klanttevredenheid-tool-demo

Vraag nu je gratis demo account aan.

Neem een kijkje in onze klanttevredenheid tool

Bedankt voor je aanvraag. Wij sturen je zo snel mogelijk jouw persoonlijke login gegevens.

Klanttevredenheid-tool-demo

Request your free demo account now!

Take a look at our customer satisfaction tool

Bedankt voor je aanvraag. Wij sturen je zo snel mogelijk jouw persoonlijke login gegevens.