Blog

Waarom minder doen vaak beter is…

Waarom minder doen vaak beter is…

Vind je ook dat je alle klanten de aandacht moet geven die zij verdienen? Vind je ook dat je in alle (deel-) markten moet investeren om groei te realiseren? Vind je ook dat je passende producten moet bieden voor al je klanten? En vind je ook dat alle groei- en...

Focus door het gebruik van statistiek

Focus door het gebruik van statistiek

Met het meten van klanttevredenheid zet je als bedrijf een stap in de goede richting. Klanttevredenheid meten is één, maar hoe weet je nou op welke elementen je echt de focus moet leggen? Dat is ook best lastig. Wat je zou kunnen doen is de focus leggen op de...

Wat is de Net Promoter Score?

Wat is de Net Promoter Score?

De Net Promoter Score (NPS) heeft zich bewezen als een krachtige tool om de klanttevredenheid of klantloyaliteit te meten. Hoe hoger deze score, hoe tevredener en loyaler de klanten en gebruikers zijn. In deze blog vertellen we je alles over de Net Promoter Score. De...

Wat is klanttevredenheids onderzoek?

Wat is klanttevredenheids onderzoek?

Hoe tevreden zijn jouw klanten over jouw bedrijf? Klanttevredenheid is een van de belangrijkste prestatie indicatoren van een bedrijf. De klanttevredenheid wordt door een aantal aspecten bepaald. Deze aspecten verschillen per bedrijf. Simpel gezegd wordt bij een...

5 tips om door te pakken met je klanttevredenheids onderzoek

5 tips om door te pakken met je klanttevredenheids onderzoek

Door het kopen van een weegschaal val je nog niet af. Je hebt de weegschaal gekocht, gaat erop staan en doet de nulmeting. Om je gewicht te veranderen zul je een plan moeten hebben en dit structureel moeten uitvoeren. Bij een klanttevredenheidsonderzoek werkt het niet...

Close the loop, hoe werkt dat?

Close the loop, hoe werkt dat?

Nadat je een klanttevredenheidsonderzoek hebt gedaan doe je er heel verstandig aan om aan closing the loop the doen. Maar wat betekent deze term en hoe werkt het? Wat is closing the loop? Closing the loop is een proces waarbij je direct reageert op de feedback van je...

Hoe stel je een goede enquête op?

Hoe stel je een goede enquête op?

Het opstellen van een goede stellingenlijst en dus een enquête is een uitdaging op zich. Wat wil je precies weten en wat wil je bereiken met je enquête? Vooropgesteld, een stellingenlijst die de ervaringen van respondenten voor 100% verklaard is praktisch onhaalbaar....

Hoe geef je resultaten goed weer op een dashboard?

Hoe geef je resultaten goed weer op een dashboard?

In het dagelijkse leven maken we vaak, zonder het door te hebben, gebruik van dashboarding. Denk hierbij aan het dashboard van Google Analytics of de dashboard van Fitbit. Werken met een dashboard biedt veel voordelen, maar hoe geef je nu goed de resultaten weer in...

6 tips om klanttevredenheid snel te verhogen

6 tips om klanttevredenheid snel te verhogen

Klanttevredenheid meten en met name het verhogen hiervan wordt steeds belangrijker. Daarom is dit vaker een terugkerend onderwerp op de agenda’s van bedrijven. Men realiseert zich dat een hoge klanttevredenheid serieus kan bijdragen aan het succes van het bedrijf....

11 tips voor meer responses

11 tips voor meer responses

Een representatief klanttevredenheidsonderzoek valt of staat met een hoge respons. De motivaties op al deze Net Promoter Scores (open antwoorden) bieden je daarnaast nog eens een schat aan waardevolle inzichten. Hoe zorg je ervoor dat zoveel mogelijk mensen de enquête...

Waarom zijn promoters zo belangrijk

Waarom zijn promoters zo belangrijk

De promoters, de ambassadeurs van je bedrijf. Het zijn de mensen die jouw bedrijf zeer waarschijnlijk zullen aanbevelen. Promoters hebben een aantal positieve, bewezen* eigenschappen die voor economische groei kunnen zorgen. Het streven naar een hoge mate van...

GDPR is een kans!

GDPR is een kans!

Een begrip als GDPR is voor ons als AlphaRainbow een hot topic. Vanaf begin januari hebben we binnen AlphaRainbow een Data Protection Team opgezet. Wij kregen de taak om voor 25 mei GDPR compliant te zijn. Naast het compliant worden willen we ook het ISO-27001 traject...

5 redenen om klanten feedback te meten

De laatste jaren is er een verschuiving van product gerichte marketing naar service gerichte marketing te zien. Er wordt steeds meer nadruk gelegd op de service richting de klant en het aftersales proces wordt daarbij steeds belangrijker. De klant staat steeds meer...

Klanttevredenheid-tool-demo

Vraag nu je gratis demo account aan.

Neem een kijkje in onze klanttevredenheid tool

Bedankt voor je aanvraag. Wij sturen je zo snel mogelijk jouw persoonlijke login gegevens.

Klanttevredenheid-tool-demo

Request your free demo account now!

Take a look at our customer satisfaction tool

Bedankt voor je aanvraag. Wij sturen je zo snel mogelijk jouw persoonlijke login gegevens.